wallinphoto Ung Fotograf i Göteborg - http://www.fotokasten.se/foto-presenter

SPARA TILL WEBB


2010-09-12 @ 16:04:32

Här kommer lite tips på hur man får bättre format på de bilderna man lägger upp på webben/bloggen! Alla vet säker det redan men skitsamma ^^

Photoshop CS5:
Först måste man förminska bilden då gör jag såhär, klicka dig fram till
Bild -> Bildstrolek
Där ändrar jag storleken till 600 bredd i pixlar. Eller det som passa bäst hur bred din blogg är :)

Sen klickar jag mig fram till
Arkiv -> Spara till webb och enheter
Då kommer detta upp

Den bilden till vänster är hur bilden ser ut nu och hur den skulle se ut om man bara klickade på spara som... den till höger är resultatet hur det blir när man sparar den till webb. Färgerna blir mycket bättre!
RESULTAT:

 
Spara som / Spara till webb


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fick du Photoshop CS5? :)



2010-09-25 @ 17:49:32

Viktigt innan du kommenterar!


FOTO
» Alla bilder är tagna av mig och får bara användas i frågan om lov. Om något inte är taget av mig så skriver jag det.
» Jag fotar med min Canon Eos 450D, min utrustning kan du läsa om HÄR
» Jag redigerar i Photoshop CS5
ÖVRIGT
» Läs gärna inlägget innan du frågar vad jag gör eller mår, har tyvärr inte tid att svara på sånt eftersom det dessutom redan står.
» Jag gör inga länkbyten.
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback