wallinphoto Ung Fotograf i Göteborg - http://www.fotokasten.se/foto-presenter

SVAR PÅ FRÅGESTUND


2011-07-18 @ 09:46:00
PERSONLIGT

Drömjobb?
Fotograf kanske? Jag vet faktiskt inte, jag vill jobba med nått där jag hjälper människor, eller ger tjänster. Se glädje folk får över att jag gjort något, det skulle jag vilja göra.

Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka?
Hmm, svår fråga. Jag har rest väldigt mycket i mitt liv men Asien har jag aldrig varit i och sen så skulle jag vilja se Grand Canyon i USA. Allra helst skulle jag vilja ha min pojkvän med också :)

Vad går du för gymnasie/linje?
Jag går på Hulebäcksgymnasiet och linjen natur.

Vart shoppar du helst?
Abercrombie & Fitch är min älsklingsaffär men den finns ju tyvärr inte i Sverige. Så hemma är blir det mest på H&M, Zara ja jag brukar hitta saker i de flesta affärer.

Har du syskon?
Japp jag har en lillasyster som är 15, alltså 2 år yngre.

Hur håller du dig så smal?
Det är inte så att jag försöker hålla mig smal men jag har väl dem generna jag har men jag tränar ju väldigt mycket orientering och sen så äter jag inte överdrivet mycket onyttigt antar jag :)

Är du rik?
Jag är rik på kärlek! ♥
Har du sommarjobb?
Japp det har jag, på min pappas jobb.

Planer för sommaren?
Sola, bada, shoppa, jobba, vara med min pojkvän, vänner, orientera, åka till Berlin. Vi brukar åka utomlands, alltså till något varmt ställe i nån vecka eller så men det blev inte så det här året eftersom min syster var borta så länge, jag som är så sugen!

Hur gammal är du?
Jag är 17 år.

Hur kan du vara så fin?
Ååh va gullig du är, så sjukt glad jag blir! Hihi antar att jag har mamma och pappa att skylla på hur jag ser ut ;)

FOTO & DESIGN

Vad fick dig att börja fotografera, hur fick du intresset?
Jag minns faktiskt inte riktigt varför och hur jag fick intresset. Vet bara att jag gick runt och tog hundratals med kassa bilder med min familjs digitalkamera och innan dess kamera med rulle, har alltid tyckt att det har varit roligt. Sen när jag började mer seriöst och började utvecklas var när jag fick min systemkamera.

Hur länge har du hållt på med design och foto?
Sen 2 år tillbaka exakt skulle man kunna säga.

Gör du designer till andra, och i så fall är dem gratis eller kostar det?
Jag tror jag ska börja göra designer, och då ta betalt eftersom jag får lägga ner väldigt mycket tid på det.

Fotar du mycket folk på "beställning"?
Njaa det har inte blivit så mycket sånt, det är inte så många som hört av sig tyvärr. Men det jag har gjort är bekanta som jag fotat på beställning.

Vad är ditt favoritmotiv att fota?
Porträtt, människor!

Hur gör du när du fotar självporträtt? De är otroligt fina!
Tack så hemskt mycket! Jaa  jag äger tyvärr ingen fjärrutlösare som man skulle kunna tro så jag får köra med att sitta med kameran framför spegeln, med kameran mot mig, inte mot spegeln. Sedan sätter jag på live vue så bilden på mig speglar sig i spegeln. Efter det ställer jag in skärpan manuelt på hur långt bort från kameran jag ska stå och sen försöker jag ställa mig på rätt ställe så skärpan hamnar på mig. Väldigt omständigt ska jag säga er, haha!

Du är grym på att fota! Du fotar med Canon och dina porträtt bilder blir jätte bra, vet du vad som motsvarar det objektiv du tar porträttbilder med fast i Nikon?
Åh tack så jättemycket! Det jag oftast tar porträtt med är Canon EF50mm f/1.8 II. Var inne på Nikons hemsida och hittade AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G, antar att det är det motsvarande.
BLOGG

Vad fick dig att börja blogga?
Direkt när jag upptäckte bloggvärlden så tyckte jag att det va så spännande så jag startade en blogg. Då var det mest som en dagbok fast på nätet.

Vilka bloggar läser du? Stora och små!
Jag läser typ bara stora bloggar. Allt från fotobloggar till modebloggar. Jag läser några mindre bloggar och det är min systers blogg (byclara.devote.se), hennes kompis Klaras blogg (klarabirgitta.blogg.se) och min kompis Julias blogg (jjuliarosen.blogg.se)
Hur många unika besökare har du?
Det beror på om jag är aktiv eller inte men från 50 till 200 typ.
Hur redigerar du dina bilder?
Det är ju olika från bild till bild men jag gör inte så stora ändringar oftast.

Kommentarer
Postat av: Sissi

kul att läsa :) jag känner igen mig i det där att ta självporträtt utan fjärrutlösare - jag trixade också på konstiga sätt för att få fokusen rätt men nu har jag äntligen köpt mig en fjärrutlösare och det är helt klart värt pengarna! :)

2011-07-18 @ 10:43:58
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: Jessica Fotar

Abercrombie & Fitch finna visst i Sverige, i Norrköping tror ja det va ;)

2011-07-18 @ 12:33:41
URL: http://www.jessicafotar.blogg,se
Postat av: Jessica Fotar

Opps menade Köpenhamn ^^ hehe :P

2011-07-18 @ 12:34:23
URL: http://www.jessicafotar.blogg,se
Postat av: JULIA

Hihi vad gullig du är vännen! Läser din blogg dagligen också!

2011-07-19 @ 21:09:39
URL: http://jjuliarosen.blogg.se/

Viktigt innan du kommenterar!


FOTO
» Alla bilder är tagna av mig och får bara användas i frågan om lov. Om något inte är taget av mig så skriver jag det.
» Jag fotar med min Canon Eos 450D, min utrustning kan du läsa om HÄR
» Jag redigerar i Photoshop CS5
ÖVRIGT
» Läs gärna inlägget innan du frågar vad jag gör eller mår, har tyvärr inte tid att svara på sånt eftersom det dessutom redan står.
» Jag gör inga länkbyten.
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback